Sådan forbedrer du dine Facebook opslag

Del på facebook
Facebook
Del på google
Google+
Del på twitter
Twitter
Del på linkedin
LinkedIn

Har du en virksomhed? Eller arbejder du i en virksomhed, hvor Facebook er en del af jeres branding? Og vil du gerne have succes med dine Facebook opslag? Så læs med nedenfor, hvor vi har udarbejdet en række gode tips til, hvordan du rammer flest mulige med dine Facebook opslag.

Time dit Facebook opslag

Ram flest mulige med dit opslag, lige når du udgiver det. Undersøgelser viser, at de mest aktive timer på Facebook ligger mellem kl. 11.00 og 15.00 på hverdage.

TrackMaven har udviklet et diagram på baggrund af en undersøgelse, med mere end 5.800 Facebook sider. Her ser man tydeligt, at aktiviteten holder stik. Men det, der er interessant er, hvor stor effektiviteten for et opslag er.

Prøv derfor at poste tidligt på dagen, for at få flest mulige interaktioner.

Brug emojis ✅🔥✅🔥✅🔥✅🔥✅

Det handler om at fange opmærksomheden med den hurtigt scrollende finger. Faktisk så scroller vi omkring 2 km per dag i gennemsnittet, og det er meget, når man tænker på at skærmen på en mobiltelefon er omkring 10 cm lang.

Alle tricks gælder, og når det kommer til at fange opmærksomhed, så kan emojis være en god hjælp.

Hvis du endda laver lidt spil med emojis så de passer i farverne til dit billede eller logo, så skaber man en helhed der helt sikkert bliver lagt mærke til.

Kopier emojis fra denne side og sæt dem ind på dit opslag.

https://emojipedia.org


Brug ?!#

Brugen af ? # ! kan altså gå hen at blive en god investering. Hubspot viser i deres infografik at ved hjælp af lidt symboler, kan du give din post et ekstra puf i den rigtige retning.


Brug billeder

Ligemeget om du kun skal udgive simpel information eller skal dele et link, eller noget helt tredje, så kan et billede øge din chance for at din post bliver set og læst.

Grunden til, at et billede kan øge effektiviteten, bygger på 2 faktorer.

Den første er, at et billede først og fremmest fanger folks opmærksomhed.

Den anden faktor er mere spændende og en del mere kompliceret. Facebook har en algoritme, hvor den tager alt data fra et Facebook opslag og bestemmer ud fra disse, hvor og hvor ofte dit opslag bliver vist. De data som facebook indsamler, er selvfølgelig det indhold dit opslag har, og faktum er at Facebook favoriserer opslag med billeder frem for opslag uden nogen form for vedlagte filer.

Brug ikke clickbait! Vælg et billede som har relevans for dit opslag, da det andet kan gå hen og give bagslag. Her er det dog vigtigt at huske Facebooks regler. De vil ikke have mere end 20% tekst på billeder, så det skal bare være en iøjnefaldende tekst. 

Brug video

Video med kæmpe stort V.

Skal din side flyde med eksponeringer, så bliver det med video i dit Facebook opslag. Som forklaret i tip 3, så har Facebook en algoritme der bestemmer hvorvidt dit Facebook opslag er relevant for andre.

Når du benytter dig af video, kan Facebook altså først og fremmest se, at dit opslag er et video opslag, som i sig selv giver bonus points. Facebook indsamler også data angående hvor længe folk bruger på opslaget og hvor mange der interagerer med opslaget. Dette er det rene guld (hvis du altså har postet noget interessant).

En video har mange flere muligheder for interaktioner end et normalt Facebook opslag. F.eks. så bruger folk længere tid på at se videoen og måske klikker de endda et par gange på videoen, for at afspille eller sætte lyd på.

Hurtige facts om video:

47% af Facebook sider uploader ikke videoer

53.2% af alle visninger er “30-sekunder visninger”

78.2% af alle video visninger bliver auto-afspillet, alt imens kun 21.8% af alle visninger er klik-afspilninger for at få lyden med.


Skriv korte opslag

Undersøgelser lavet af Buddy Media på top 100 Facebook sider, har konkluderet, at et post med 40 eller mindre tegn er dem, der får flest likes og clicks. Undersøgelsen viser yderligere, at de korte opslag er dem, der er færrest af.

Hvis du dog kommer ud i, at skulle poste mere end 40 ord, så ram den næste milepæl som er 80 tegn.

Arbejd med din målgruppe

De fleste virksomheder i dag, har en udarbejdet målgruppe, som de arbejder målrettet med. Men er du ny på markedet, så kan det være svært at se hvilken målgruppe du rammer, eller om den målgruppe du rammer, er den du forventede.

Under “Indblik” på din Facebook side, kan du finde meget data omkring alt, hvad der sker på din side.

Gå til “Personer” under “Indblik” – her kan du få brugbare informationer omkring de der “Synes godt om” din side.

Her finder du ud af, hvor folk kommer fra, om de er mand eller kvinde og hvilken aldersgruppe der er målgruppen for lige netop din side.

Du kan derefter bruge disse data, til at målrette dine opslag, så de rammer lige netop den gruppe, der er flest af på din side.


Det perfekte opslag findes ikke

Husk nu, at selv den skarpeste skytte rammer ikke altid plet. At have succes med sine opslag, kræver at man afprøver forskellige kombinationer af teknikker og taktikker. Uden at analysere sine egne opslag og lære af sine fejl, forbedrer man næsten intet.

Læs flere Indlæg

Er pop-ups fortid?

Et blogindlæg omhandlende pop-ups. Hvor og hvornår skal de placeres? Hvad siger statistikkerne om pop-ups?